dag 17

10 juli 2013 - Yermo, Verenigde Staten

dag 17 (geloof ik)
Vandaag iets later dan gepland opgestaan in de warmte van Kingman. We moeten ongeveer 3 uur rijden naar Galico Ghost town en ik wil er graag op tijd zijn, want ze sluiten vast om 5 uur en ik wil graag koekeloeren in dat dorpje.

Afijn, na weer een saaie,lange en vooral winderige reis komen we aan in Yermo, volgens Truus van Tom Tom: you have reached your destination. Ze heeft wel eens meer foutjes of 'bizon'dere* uitspraken. De "turn around when possible" doet ons niks meer. We rijden nog even 3 mijl door en jawel, daar is Galico Ghost Town. Na aanmelding rijden we door naar de campground, die wantrouwend leeg is. Gelukkig komen er later op de middag nog 4 RV's.

Niks lekker zitten, luieren etc., maar snel naar de spookstad, tis al bijna 4 uur en ja, ze sluiten om 5 uur. Tis een hele klim om er te komen, maar ik vond het de moeite waard hoor. Maar een spookstad zou ik het niet willen noemen. In de houten gebouwtjes zitten winkeltjes vol met snoep, prullaria, restaurant en souvenirs. We gaan nog wel even een mijn in, lekker koel haha. En Thom en Sam hebben nog naar "goud" gezocht en vonden ook een heleboel haha. We werden niet weggekeken ofzo, maar als we ergens uit kwamen, werd direct achter ons de deur op slot gedaan. Tja, twas al bijna half 6. Snel naar de koele camper, want de straaltjes liepen over onze ruggen. Eten maken en dan slapen, want de volgende dag gaan we naar LA! En ik heb het druk de komende dagen, want de dames hebben maar liefst 66 what's appjes gestuurd met daarin de opdracht om mooie, bekende mannen (en een enkele vrouw voor de aanhang haha) te fotograferen :-) Ik ga m'n best doen om McDreamy (Patrick Dempsey), George Clooney en Mark Harmon (duh, natuurlijk vooral hij) te vinden! Wordt vervolgd dus....

De foto's volgen als we normaal wifi hebben. Nu moeten we het doen met de mobiel van Roel.

* we hebben deze reis 2 woordgrapjes van Luuk. Hij is een ster in dat soort dingen. Toen hij bizons zag lopen, zei hij dat dat heel bizonder is. En toen we door de woestijn hobbelden, vond ie dat bizonder intereszand. Wie weet, volgen er nog meer woordgrapjes.